بایگانی نوشته‌ها


اجرای طرح جامع احیاء و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان

اجرای طرح جامع احیاء و بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان صادقی در جلسه هم اندیشی اجرای طرح جامع احیا و بازسازی ذخایر آبزیان در استان هرمزگان با حضور سرپرست معاونت صیدو بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون تحقیقات پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون پژوهشی اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، خبردا

انتصاب نخستین رئیس انجمن ماهیگیری ورزشی فدراسیون همگانی

انتصاب نخستین رئیس انجمن ماهیگیری ورزشی فدراسیون همگانی

طی حکمی ار سوی افشین ملایی نخستین رئیس انجمن ماهیگیری ورزشی فدراسیون همگانی انتخاب شد. به گزارش ایلنا، در راستای پیشبرد اهداف فدراسیون و انجمن ماهیگیری ورزشی ایران، فعالیت در جهت استعدادیابی و هماهنگی‌های لازم با محیط‌زیست، ترویج فرهنگ ماهیگیری ورزشی با قلاب  «ماهی را  بگیر و رها کن» دوستی با طبیعت، برگزاری مسابقات خانوادگی و حمایت از حضور پررنگ‌تر بانوان و گروه‌های سنی مختلف و تدوین قوانین و مقررات جامع، شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نقاط مختلف کشور و برنامه‌ریزی راهبردی و اجرایی طی  حکمی امیر مصدق به عنوان نخستین رئیس انجمن ماهیگیری ورزشی فدراسیون همگانی ایران منصوب‌ شد.

ماهیگیری ، روش های آن و لوازم ماهیگیران

ماهیگیری ، روش های آن و لوازم ماهیگیران

ماهیگیری، یکی از روشهای جذاب برای لذت بردن در دل طبیعت است، هنگامی که مشغول ماهیگیری می شوید، سکوت و آرامشی لذت بخش را تجربه خواهید کرد.شکار ماهی از سال ها پیش وجود داشته است و انسانها برای تامین غذای خودشان با ابزارهایی مانند نیزه و… ماهیگیری می کردند؛ اما امروزه ابزار ماهیگیری هم به روز و مدرن شده است و ابزارهای بسیار زیادی برای آن وجود دارد.ماهیگیری را هم می توان به عنوان نوعی ورزش و تفریح دانست و هم اینکه از آن کسب درآمد کرد و به دید شغل به آن نگاه کرد. در این نوشته می خواهیم درباره اصول ماهی گیری و ابزارهای آن با شما صحبت کنیم. اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید و می خواهید به یک ماهیگیر حرفه ای تبدیل شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع طعمه ماهیگیری و آموزش زدن آنان به قلاب

معرفی انواع طعمه ماهیگیری و آموزش زدن آنان به قلاب

بعد از اینکه نوع ماهی و متناسب با آن تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را تهیه نمودید و سرهم بندی کردید، نوبت به کار عملی و صید ماهی مورد نظر شما می‌رسد. اولین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که ماهی هدف را به سمت قلاب خود جذب نمایید. بنابراین نیاز به یک جاذب که مطمئناً یک خوراکی مخصوص ماهی می‌باشد، دارید! این جاذب چیزی نیست جز طعمه ماهیگیری. انواع طعمه ماهیگیری در بازار وجود دارد و توسط ماهیگیران مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما به عنوان یک ماهیگیر ورزشی باید این طعمه‌ها را بشناسید تا بتوانید در مورد انتخاب آن‌ها متناسب با ماهی هدفتان تصمیم درستی بگیرید. امروز قصد داریم شما را با انواع طعمه ماهیگیری و آموزش نحوه اتصال آن‌ها به قلاب را به شما آموزش دهیم.

مشاهده گونه مهاجم "ماهی سوسماری" در رودخانه کرخه!

مشاهده گونه مهاجم "ماهی سوسماری" در رودخانه کرخه!

رئیس پارک ملی کرخه از مشاهده گونه مهاجم و غیربومی ماهی سوسماری در رودخانه کرخه خبر داد.به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد الوندی؛ رئیس پارک ملی کرخه در صفحه خود در صفحه مجازی از مشاهده گونه مهاجم و غیربومی ماهی سوسماری در رودخانه کرخه خبر داد و نوشت: این گونه احتمالاً از طریق تخلیه آکواریوم یا عمداً وارد آب‌های داخلی شده است. این گونه مهاجم غیربومی خطری جدی برای گونه‌های بومی رودخانه کرخه است.

ماهی کپور و همه چیز آن ، از خانواده و تنوع تا صید و نحوه شکار ...

ماهی کپور و همه چیز آن ، از خانواده و تنوع تا صید و نحوه شکار ...

ماهی کپور گونه‌های مختلفی دارد که روی هم رفته پرجمعیت‌ترین تیره‌ی ماهی‌های آب‌های شیرین را به وجود می‌آورند که از آن‌ها تحت عنوان سایپرینیدها (Cyprinids) یاد می‌شود. این ماهی‌ها به طور تقریبی در کل جهان وجود دارند اما حضور آنها به شکل طبیعی در استرالیا، آمریکای جنوبی و قطب‌های شمال و جنوب مشاهده نشده است. فَکِ تمامی گونه‌های مختلف این ماهی بدون دندان بوده و تقریباً تمام آن‌ها فلس دارند. کپورها به جای دندان استخوان‌هایی در ناحیه‌ی حلق دارند که به خرد کردن غذای آنها کمک می‌کند. در ادامه بیشتر با ماهی کپور و انواع آن آشنا می‌شوید.

ماهی سالمون چیست؟ خواص آن چه هستند؟

ماهی سالمون چیست؟ خواص آن چه هستند؟

ماهی سالمون (Salmon) یکی از اعضای خانواده آزادماهیان است. آزادماهیان، ماهیانی هستند که به تخم گذاری در آب شیرین رودخانه ها علاقه دارند. به همین علت، پس از زندگی در دریا یا اقیانوس، برای تخم گذاری بر خلاف جریان آب شنا می‌کنند و به رودخانه باز می‌گردند تا در آنجا تخم گذاری کنند. پس از تخم گذاری دوباره به دریا بازمی‌گردند و این چرخه تکرار می‌شود. قزل آلا و ماهی سالمون و سفیدماهی، سه عضو از اعضای خانواده آزادماهیان هستند.

بهترین مکان های ماهیگیری در ایران ( پارت 1 )

بهترین مکان های ماهیگیری در ایران ( پارت 1 )

یکی از جذاب ‌ترین تفریحاتی که می ‌توانید در ایران انجام دهید، ماهیگیری است زیرا کشور مان پر از دریاچه ها، رودخانه ها ، سد ها و برکه های زیبا ، جذاب و پر از ماهیان جذاب می باشد ، فارغ از دریای خزر در شمال و خلیج همیشه فارس و دریای عمان  که این فرصت را برای گردشگران و علاقه مندان به ماهیگیری به وجود می آورد که به بهترین شکل ممکن صید انواع ماهی را در این مکان ها تجربه کنید. در این مطلب سعی داریم تا شما را با بخشی از بهترین مکان ها برای ماهیگیری در این پهنه ی گیتی آشنا کنیم. خواهشمندیم با هم بکوشیم در جهت تبعیت از قوانین ومقررات ماهیگیری (محل ها ، روش ها و طعمه های مجاز ماهگیری و ...) ، تهیه مجوز ماهیگیری از سازمان حفاظت محیط زیست و عدم استفاده از روش های غیرمجازصیدهمچون استفاده از برق ، سم، نارنجک و... ، ترویج اصول اخلاقی ماهیگیری ورزشی و اجرای آن ، رعایت نظافت و تمیز نگهداشتن محیط اطراف و عدم آلوده کردن آب. در این مقاله 5 مکان جذاب را به شما معرفی می نمایم.

منابع آبی رودخانه ارس تا 30 درصد با اجرای پروژه داپ کاهش میابد؟!!!

منابع آبی رودخانه ارس تا 30 درصد با اجرای پروژه داپ کاهش میابد؟!!!

هشدار اتاق ایران: اجرا و تکمیل پروژه «داپ» از سوی ترکیه سهم ایران از منابع آبی رودخانه ارس را تا ۳۰ درصد کاهش دهد ، لازم است اقدامات قوی‌تری از سوی ایران در چارچوب دیپلماسی آب در دستور کار قرار گیرد ترابر نیوز:بررسی‌های کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران اعلام کرد: اجرا و تکمیل آناتولی شرقی موسوم به داپ (DAP) کشور ترکیه در آینده نزدیک ممکن است سهم ایران از منابع آبی در حوضه آبریز ارس را بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. قطع یا کاهش آورد رودخانه مرزی ارس توسط ترکیه منجر به مشکلات جدی برای تأمین آب شرب و کشاورزی مناطق پائین‌دست گردد.

ماهی زردپر و انواع آن ...

ماهی زردپر و انواع آن ...

ماهی زرد پر جزء یکی از انواع ماهی ورزشی دنیا محسوب می‌شود. چرا که صید آن نیازمند مهارت‌ها و تکنیک‌های خاصی است که حتماً باید از قبل با آن‌ها آشنا شده باشید. دلیل اهمیت صید ورزشی ماهی زرد پر و محبوبیت صید آن در بین اکثر ماهیگیران ورزشی دنیا را شرح می‌دهیم. اطمینان داریم که اگر ماهی زرد پر و روش‌های صید آن را بشناسید، به طور قطع صید ورزشی آن را بسیار هیجان انگیز و چالشی خواهید یافت. بنابراین با گروه "با ما بست" همراه باشید تا با علت جاذبه و شگفت انگیز بودن ماهی زرد پر و صید آن آشنا شوید.

درباره‌ی نویسنده
« با ما بِست » با هدف فروش بی واسطه با شعار " با ما بهترین ها در دسترس هستند " توسط گروه بازرگانی عسگری در سال 1401 راه اندازی گردید و از وجود مشتریان وفاداری مانند شما بسیار خرسندیم. " با ما بست " بخاطر شما رو به جلو حرکت می‌کند. متشکریم!
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...